کاسرول خمیری بادمجان

  • امتیازدهی
  • تدارک برای
  • زمان پخت
  • آماده سازی
  • آشپز
پرینت

محتویات

دستور پخت

  1. بادمجان ها را پوست کند ه و به حلقه های ۲ تا ۳ سانتی خرد کنید. نمک زده و در صافی قرار دهید.
  2. در یک ظرف آب یا شیر، شکر، نمک و روغن آب شده را با هم مخلوط کنید. آرد و بکینگ پودر را کم کم به روی آن بریزید تا تبدیل به خمیری مناسب شود. روی خمیر را بپوشانید و بگذارید یک ساعت استراحت کنید.
  3. در این فاصله بادمجان ها را خشک کرده و دو طرف آن را در روغن سرخ کنید. بعد پیاز داغ درست کنید. بعد گوشت را اضافه کرده و سرخ کنید. به گوشت نمک، فلفل و زردچوبه بزنید.
  4. بعد از سرخ شدن رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و کمی تفت دهید. گوشت را از روی حرارت بردارید.
  5. فلفل دلمه ای را جبه قندی خرد کنید. سیر رنده شده را با گوشت مخلوط کنید. خمیر را به دو قسمت تقریبا نامساوی تقسیم کنید. روی سطح میز را آرد بپاشید. گلوله کوچکتر خمیر را به صورت بیضی به اندازه ظرف مورد نظر باز کنید. خمیر را به ظرف منتقل کنید. روی سطح خمیر را با ۳ سانت فاصله از لبه ظرف، کمی پنیر بپاشید. بادمجان های سرخ شده را کنار هم روی سطح خمیر قرار دهید. کمی دیگر پنیر بپاشید. بعد گوشت چرخکردده را روی بادمجان پهن کنید. دوباره پنیر بپاشید بعد فلفل دلمه ای را روی سطح گوشت پخش کنید. در سطح کار نیز پنیر بپاشید. خمیر بزرگتر را روی سطح آردی به شکل بیضی و قدری بزرگتر از خمیر باز کنید. خمیر را دور وردنه بپیچید. روی مواد قرار دهید. با کمک آب لبه های دو قسمت خمیر را به هم بچسبانید. روی سطح خمیر را به زرده آغشته کنید. اضافه خمیر دور غذا را با خمیر بر ببرید. دور خمیر را مدل بدهید. با اضافه های خمیر ساقه و برگ و گل درست کنید و روی سطح خمیر قرار دهید. کنار ساقه ها را در سه نقطه کمی شکاف بدهید تا خمیر در زمان پخت ترک نخورد. روی گلبرک و ساقه ها را با کمک قلم موی مخصوص با زرده آغشته کنید. غذا را به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه در فر با حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت قرار دهید تا بپزد و خمیر به رنگ طلایی درآید.

شاید این غذاها را نیز بپسندید